ساینس 360

آموزش بورس ,مطالب علمی , مجله اینترنتی ,اخبار تکنولوژی , علم و فن آوری ,ثبت نام در بورس, کسب و کار , بازاریابی , فروش , نحوه نوشتن پروتکل درمانی , پروتکل درمانی , نمونه پیشینه تحقیق پایان نامه , دانلود رایگان پروتکل درمانی , طرح درمان شناختی , دانلود پرسشنامه استاندارد , سایت پرسشنامه , نمونه طرح درمان روانشناختی

ساینس 360

آموزش بورس ,مطالب علمی , مجله اینترنتی ,اخبار تکنولوژی , علم و فن آوری ,ثبت نام در بورس, کسب و کار , بازاریابی , فروش , نحوه نوشتن پروتکل درمانی , پروتکل درمانی , نمونه پیشینه تحقیق پایان نامه , دانلود رایگان پروتکل درمانی , طرح درمان شناختی , دانلود پرسشنامه استاندارد , سایت پرسشنامه , نمونه طرح درمان روانشناختی

آموزش بورس , ثبت نام در بورس , مطالب علمی , مجله اینترنتی ,اخبار تکنولوژی , علم و فن آوری , کسب و کار , بازاریابی , فروش , نحوه نوشتن پروتکل درمانی , پروتکل درمانی , نمونه پیشینه تحقیق پایان نامه , دانلود رایگان پروتکل درمانی , طرح درمان شناختی , دانلود پرسشنامه استاندارد , سایت پرسشنامه , نمونه طرح درمانی,سایت آموزش بورس

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

نکات مهم و ویژگی های خاص این بسته
این بسته حاوی اصل و عین نمونه سوالات آزمونهای استخدامی برگزار شده توسط سنجش است.
 
۱- مجری تمامی آزمونهای موجود در این بسته سازمان سنجش می باشد.
۲- این بسته حاوی اصل نمونه سوالات استخدامی آزمون های استخدامی می باشد و سوالات تألیفی و گردآوری شده در تهیه آن به هیچ عنوان استفاده نشده است.
۳- پاسخ اکثر سوالات مربوط به سالهای ۹۵ و ۹۴ موجود در این بسته به صورتی تشریحی (توضیح کامل با ذکر دلیل انتخاب پاسخ صحیح) می باشد و پاسخ سوالات سالهای قبل تر به صورت تستی می باشد.
۴- این بسته صرفاً توسط گروه پشتیبانی نمونه سوالات ایران استخدام گردآوری و تهیه شده است.
۵- بسته به محض خرید توسط شما امکان دانلود خواهد داشت و قابل مطالعه در تمامی دستگاه های تلفن همراه و کامپیوتر می باشد.
 
آزمونهای موجود در داخل این بسته ویژه (عمومی)
۱- آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی ۱ در خرداد ۹۴ (با پاسخنامه تشریحی)
۲- آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی ۲ در اسفند ۹۴ (با پاسخنامه تشریحی)
۳- آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی ۳ در سال ۹۵ (با پاسخنامه تشریحی)
۴- آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۴ (با پاسخنامه تشریحی)
۵- آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۵ (با پاسخنامه تشریحی)
۶- آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۸۴ (با پاسخنامه تستی)
۷- آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۸۶ (با پاسخنامه تستی)
۸- آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۸۹ (با پاسخنامه تستی)
۹- آزمون استخدامی بانک سپه (مقطع دیپلم و کارشناسی و ارشد) در سال ۸۷ (با پاسخنامه تستی)
۱۰- آزمون استخدامی بانک سپه (مقطع کارشناسی) در سال ۹۳ (با پاسخنامه تستی)
۱۱- آزمون استخدامی بانک مسکن (مقاطع دیپلم و فوق دیپلم و کارشناسی و ارشد) در سال ۸۶ (با پاسخنامه تستی)
۱2- آزمون استخدامی ثبت اسناد در سال ۹۳ (با پاسخنامه تشریحی)
 
تعداد سوالات در داخل این بسته ویژه (عمومی)
۱۰۰ سوال مربوط به استخدامی دستگاه های اجرایی ۳ (سال ۹۵) + پاسخنامه
۱۰۵ سوال مربوط به استخدامی دستگاه های اجرایی ۲ (سال ۹۴) + پاسخنامه
۱۱۵ سوال مربوط به استخدامی دستگاه های اجرایی ۱ (سال ۹۴) + پاسخنامه
۹۹ سوال مربوط به استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۵ + پاسخنامه
۱۴۷ سوال مربوط به استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۴ + پاسخنامه
۱۲۵ سوال مربوط به استخدامی دیپلم مسکن سال ۸۶ + پاسخنامه
۳۲۵ سوال مربوط به استخدامی کارشناسی و ارشد مسکن سال ۸۶ + پاسخنامه
۶۴ سوال مربوط به استخدامی سپه سال ۹۳ + پاسخنامه
۲۳۵ سوال مربوط به استخدامی دیپلم و کارشناسی و بالاتر سپه سال ۸۷ + پاسخنامه
۴۲ سوال مربوط به استخدامی اسناد سال ۹۳ + پاسخنامه
۱۰۰ سوال مربوط به استخدامی آموزش و پرورش سال ۸۹ + پاسخنامه
۶۰ سوال مربوط به استخدامی آموزش و پرورش سال ۸۶ + پاسخنامه
۶۰ سوال مربوط به استخدامی آموزش و پرورش سال ۸۴ + پاسخنامه
 
مواد امتحانی موجود در داخل این بسته
هفت درس عمومی شامل: زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی، ریاضی و آمار، هوش و استعداد تحصیلی، کامپیوتر (مهارت های هفتگانه)، اطلاعات عمومی و سیاسی و تاریخی
 
دروس تخصصی مربوط به آزمون استخدامی بانکها: روانشناسی شخصیت، اقتصاد، ریاضی و آمار، اقتصاد (نظری، بازرگانی، پول، بانکداری)،حسابداری، آمار و ریاضی، مهندسی عمران، مترجمی زبان


  • bey tooth

درمان خانواده میلان,خانواده درمانی سیستمیک میلان

پاورپوینت خانواده درمانی سیستمی میلان

 

پاورپوینت خانواده درمانی سیستمی میلان در 25 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 25
حجم 4212 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

 

 

پاورپوینت خانواده درمانی سیستمی میلان در 25 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت  pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

خانواده درمانی / مشاوره خانواده چیست؟

متداولترین نوع های خانواده درمانی

خانواده درمانی سیستمی میلان

فنون درمانی خانواده درمانی سیستمی میلان

تاکید روش های درمانی سیستمی میلان

پایان

 

بخشی از متن

مقدمه

همه ما زندگی را از درون یک خانواده شروع می کنیم چه این خانواده از اعضای خانواده با پیوند خونی باشد یا نه پدر و مادر ناتنی باشد و یا نه پدر و مادری کودکی را به فرزندی پذیرفته باشند. زمانی که ما متولد میشویم خانواده بدست می آوریم و این خانواده ای که در آن متولد شده ایم هر جنبه از زندگی ما را از لحظات آغازین تا پایان زندگی، تحت تاثیر قرار می دهد. خانواده آنچه که هستیم و آنچه که خواهیم بود را هم در جهت خوب و هم در جهت بد تحت تاثیر قرار می دهد. ما لغات خود، عاداتمان، خروجی هایمان و آیین مذهبی و اینکه چگونه دنیا را ببینیم و بینش خود نسبت به جهان را از خانواده می آموزیم. ما همچنین یاد می گیریم چگونه عشق بورزیم و چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم و اینها را از روابط اولیه در خانواده کسب می کنیم. اگر در خانواده ای سالم با ارتباطات سالم به دنیا آمده باشیم، احتمالا یاد خواهیم گرفت که چگونه ارتباطات سالم را حفظ کنیم. اگر در خانواده ای با مشکلات خانوادگی که در برقراری ارتباط مشکلاتی دارند، متولد شده باشیم همچنین ممکن است ما هم در برقراری ارتباط با دیگران به مشکل بربخوریم. هرچند متولد شدن در یک چنین خانواده ای بد شانسی بوده باشد، اما وضعیتی نیست که نتواند تغییرش داد. تقریبا تمام خانواده ها با چالش هایی درگیر هستند و مشکلاتی را تجربه می کنند، با این حال اغلب خانواده ها حس یکپارچگی خانواده و یا شادی را حفظ و یا بازیابی می کنند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 

  • bey tooth

خانواده درمانی راهبردی

پاورپوینت خانواده درمانی راهبردی

 

پاورپوینت خانواده درمانی راهبردی در 36 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 36
حجم 4335 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

 

 

پاورپوینت خانواده درمانی راهبردی در 36 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت  pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

خانواده درمانی چیست؟

خانواده درمانی راهبردی چیست

اصول خانواده درمانی استراتژیک

روشهای درمان استراتژیک

فنون درمانی خارج از جلسه درمان

فنون درمانی رویکرد استراتژیک

نقش خانواده درمانگر استراتژیک

مشخصات خانواده درمانی استراتژیک

مقایسه رویکرد استراتژیک باسایر رویکردها

مراحل مصاحبه ی اولیه از نظر جی هی لی

به نظر جی هی لی

مشخصات نظریه ی جی هی لی و کلو مدنس

 

بخشی از متن

مقدمه

این جمله معروف است که همواره پیشگیری بهتر از درمان است یعنی از هر نظر که مقایسه کنیم پیشگیری مقدم و بهتر است هزینه‌های مادی و غیر مادی جهت پیشگیری خیلی کمتر از درمان است.با این حال بعضی مواقع به دلایل مختلفی مرحلة پیشگیری از دست انسان‌ها خارج است و مجبوریم به درمان بپردازیم. البته از دیدگاهی همین درمان هم نوعی پیشگیری است؛ پیشگیری از رسیدن بیماری و مشکل به نقاط حساس‌تر و برتر.

یکی از نهاد‌های مهم و حساس اجتماعی , خانواده می‌باشد. به تعبیری ریشه‌های بسیاری از ناملایمات اجتماعی را می‌توان در خانواده‌ها جستجو کرد بنابراین برای اصلاح جوامع، اصلاح خانواده‌ها ضرورت پیدا می‌کنند، اما با توجه به آن چه ذکر شد در مورد خانواده‌ها با دو زاویة دید می‌توان عمل کرد یا قبل از بروز ناهنجاری ها و ناراحتی و مشکلات را حل و رفع کرد و یا پس از به وجود آمدن آن اقدام کرد.

با توجه به سؤال در یک نظر اجمالی می گوئیم خانواده درمانی، درمان و اصلاح معضلات می‌باشد ولی مشاورة خانوادگی بیشتر جنبة پیشگیرانه دارد

خانواده درمانی چیست؟

درمان یعنی به دست آوردن سلامتی. و خانواده درمانی یک سری فعالیت‌ها و اعمالی است که برای اعضای خانواده انجام می گیرد تا سلامت قبلی خانواده به دست آید.

خانواده به عنوان یک سیستم به هم پیوسته و به مثابه یک ارگانیزم، اعضای آن با یکدیگر ارتباط تعاملی دارند و زمانی هم که مشکلی برای یکی یا چند نفر از افراد به وجود می‌آید راه حل آن را به صورت دایره‌وار ـ نه خطی ـ باید جستجو کرد به این صورت که باید علت و منشأ مشکل را در کل سیستم جستجو کرد. باید دید فضای حاکم بر خانواده و کل ارتباط‌ها چگونه است و سپس درد و ناراحتی را کشف کرد و به درمان آن پرداخت. موقعی که نامی از درمان و سلامتی برده می‌شود در ذهن، اصطلاح بیمار تداعی می‌شود البته کلمة بیمار فقط به کسانی که از نظر جسمی یا روحی درد شدید احساس می‌کنند اطلاق نمی‌شود بلکه در بحث روان درمانی و خانواده درمانی افرادی که از حالت تعادل و عادی خارج باشند را بیمار می‌نامند.

درمان‌گر خانواده در حقیقت ارتباط‌های متقابل و تعامل اعضای خانواده را ارزیابی می‌کند و متناسب با آن به مداخله‌های درمانی می‌پردازد همانطور که قبلاً ذکر شد درمان‌گران خانواده معتقدند درک و شناخت رفتار فرد بدون درک و شناخت زمینه‌ای که رفتار در آن رخ داده است (خانواده) غیر ممکن می‌باشد.

با توجه به این نکته که وظیفة درمان‌گر , شناخت رفتار و اعمال نامتعادل است، می‌توان با تقسیم اعمال خانوادگی به دو صورتمرکز بحث را روشن‌تر بیان کرد. اعمال افراد خانواده یا به صورت آشکار است که هر کسی وارد خانواده شود با اندکی توجه می‌تواند آن‌ها را کشف کند مثل زمان خواب، نقش‌ها و وظایف افراد و ... ولی اعمالی نیز صورت می‌گیرد که مخفی است و قابل رؤیت نیست و این اعمال می‌تواند خانواده را دچار بیماری کند، مثل: خشمت را مستقیم بیان نکن، تو باید کامل باشی تا مورد قبول واقع شوی و ... به دلیل این‌که مسائلی از این قبیل از سطح آگاهی افراد خانواده بالاتر است بنابراین آسیب‌دیدگی افراد در این قسمت به شدت افزایش یافته و موجب بروز مسائلی مثل افسردگی و ... می‌شود.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 

  • bey tooth

خانواده درمانی بوئن

 

پاورپوینت خانواده درمانی موری بوئن

 

پاورپوینت خانواده درمانی موری بوئن در 29 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 29
حجم 4028 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

 

 

پاورپوینت خانواده درمانی موری بوئن در 29 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

هشت مفهوم نظری به هم پیوسته بوئن

تفکیک خویشتن (تمایزیافتگی خود)

مثلث ها

نظام عاطفی خانواده هسته ای

فرافکنی خانوادگی

گسلش عاطفی

فرایند انتقال چند نسلی

جایگاه همشیرها

واپس روی اجتماعی

تکنیک های درمانی

 

بخشی از متن

مقدمه

بوئن مبدع نظریه نظام های خانواده است، خانواده را یک واحد عاطفی و شبکه ای از روابط در هم تنیده ای می پندارد که وقتی می توان آن را بهتر درک کرد که از چارچوب چند نسلی یا تاریخی آنرا تحلیل کرده باشیم. رویکرد نظری او و اقدامات درمانی همراه آن به مثابه پلی است، بین رویکردهای روان پویشی که بر رشد و تحول خویشتن، مباحث بین نسلی، و اهمیت گذشته تاکید می ورزند و رویکرد های مبتنی بر نظریه سیستم ها که توجه خود را به تکوین کنونی واحد خانواده و تعامل های آن در حال حاضر محدود می سازند.

بوئن دریافت که بسیاری از مفاهیم روانکاوی به قدری فردی هستند که نمی توان به سادگی به زبان خانواده برگرداند. او معتقد بود که نیروی محرکه زیربنای بسیاری از رفتارهای بشر ناشی از فراز و نشیب های زندگی خانوادگی، همزمان میان اعضای خانواده بر سر دوری از هم و در عین حال با هم بودن است (وایلی، ۱۹۹۰).

موری بوئن از همان آغاز کار بالینی با بیماران اسکیزوفرنیایی و خانواده های آنها در کلینیک منینجر و همچنین در NIMH، بر اهمیت نظریه در پژوهش، اهداف آموزشی، و فراهم آوردن زمینه مقدماتی راهنما برای فعالیت های متخصص بالینی در خلال روان درمانی تاکید می کرد.

بوئن بواسطه آموزش قبلی خود، علاقه مفرطی به تاکیدات فردگرایانه داشت. او در آغاز کار تحت نظر منینجر، برای درمان اشخاصی که در اثر بیماری های شدید بستری شده بودند، رویکردهای روانکاوی خلاقانه بکار می برد. او علاقه خاصی به تاثیر احتمالی همزیستی مادر و فرزند در شکل گیری اسکیزوفرنی داشت. بوون اظهار داشت که امکان دارد اسکیزوفرنی زاییده دلبستگی تکیه گاه حل نشده با مادری باشد که خودش ناپخته جلوه می کند و محتاج فرزند است تا نیازهای عاطفی خویش را ارضا کند، او به کار با مادر و فرزند، در کنار هم پرداخت. در این برنامه، مادران به همراه فرزندان اسکیزوفرنی شان در کلبه های موجود در محوطه کلینیک چند ماه در کنار هم زندگی می کند.

بوئن دریافت شدت عاطفی تعامل مادر – فرزند نیرومندتر از آنی است که تصور می کرد. این شدت خصیصه کل روابط خانواده است. پدران و همشیرها نیز بعدها معلوم شد که نقشی کلیدی در ایجاد و تداوم مشکلات خانواده ایفا می کنند، چونکه دایماً میان مجموعه های مختلفی از اعضای خانواده ائتلاف های مثلثی شکل بوجود می آورد و از میان می رود. بوون توجه خود را معطوف به چیزی کرد که به نظام عاطفی خانواده مشهور بود.

طرح NIMHدر ۱۹۵۹ به پایان رسید. او در حین پالایش دائمی مفاهیمی که نخستین بار در دهه ۱۹۶۰ مطرح کرده بود، برنامه آموزشی برای خانواده درمانی تدارک دید و در ۱۹۷۸ کتاب «خانواده درمانی در کار بالینی» را منتشر ساخت. موری بوون که چهره ای شاخص در رشد و تحول خانواده درمانی است، تا زمان مرگش به سال ۱۹۹۰ همچنان یک نظریه پرداز اصلی باقی ماند.

هشت مفهوم نظری به هم پیوسته بوئن :

زیر بنای نظری همه این مفاهیم آن است که تصور می شود همیشه نوعی اضطراب مزمن در زندگی وجود دارد که بخش اجتناب ناپذیری از طبیعت به شمار می آید. پدیده ای زیستی که به اعتقاد بوون وجه مشترک انسان با تمامی صورت های زندگی است. به نظر بوون اضطراب مزمن از طریق نسل های قبل، منتقل می شود . بدین شکل که خانواده دایما در حال کشمکش بر سر متعادل سازی میان احساس با هم بودن و تفکیک خود اعضاست. اضطراب مزمن مبنای اصلی تمامی نشانه های بیمارگون است.

۱- تفکیک خویشتن (تمایزیافتگی خود):

به نظر بوئن، درجه ظهور تفکیک خویشتن در هر فرد بیانگر میزان توانایی او برای تمیز فرایند عقلی از فرایند احساسی (عاطفی) است که وی تجربه می کند. افرادی که بیشترین امتزاج را بین افکار و احساساتشان دارند (مثلاً اشخاص اسکیزوفرنیایی و خانواده آنها) ضعیفترین کارکرد را دارند. هدف اصلی تفکیک خویشتن، توازن میان احساس و شناخت است. تفکیک در معنای بوونی آن، بیشتر یک فرایند است تا هدفی دست یافتنی.

بوئن مفهوم «توده نامتمایز من خانواده» را که برگرفته از مفاهیم روان کاوی است، برای توضیح مفهوم « به هم چسبیدگی» عاطفی خانواده ابداع کرد؛ وضعیتی که در آن «نوعی وحدت عاطفی مشترک در تمام سطوح وجود دارد». گاه نزدیکی عاطفی به قدری شدید است که اعضای خانواده احساس می کنند از احساسات، افکار، تخیل ها و رویاهای یکدیگر باخبرند؛ که البته این صمیمت می تواند به حالت ناخوشایند نزدیکی مفرط و در نهایت طرد متقابل بین دو عضو ختم شود.

بوئن، مفهومی را که در آغاز، به زبان روانکاوی، «توده نامتمایز من خانواده» نامید، بعدها به زبان نظریه ی سیستم ها تحت عنوان «امتزاج – تفکیک» تعریف کرد. هر دو اصطلاح موید این مطلب است که پختگی و تحقق فرد، نیازمند آن است که او از دلبستگی های عاطفی حل نشده ی خانواده ی اصلی اش رهایی یابد.

خویشتن مستحکم: کسی که مفهوم نیرومندی از خویشتن در اختیار دارد. عقاید محکم و باورهای کاملاً مشخص را مطرح می سازد. چنین شخصیتی «خویشتن مستحکم» را به نمایش می گذارد.

شبه خویشتن نامتمایز: این افراد  عقل و عاطفه شان چنان در هم آمیخته است که زندگی شان تحت اختیار احساسات اطرافیانش قرار دارد. آنها به خاطر آنکه اشخاص ترسو و به لحاظ عاطفی نیازمند هستند، فردیت خود را فدای کسب اطمینان از سوی دیگران می کنند. به نظر بوون آنها نوعی شبه خوشتن نامتمایز را نشان می دهند. چون شخصیتشان چیزی نیست مگر عقاید و ارزشهای تعلق به دیگران.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 

  • bey tooth

خانواده درمانی مینوچین

پاورپوینت خانواده درمانی ساختاری مینوچین

 

پاورپوینت خانواده درمانی ساختاری مینوچین در 30 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 30
حجم 4110 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

 

 

پاورپوینت خانواده درمانی ساختاری مینوچین در 30 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

نظریه ساختاری مینوچین

ساختار خانواده

خرده نظام ها

مرز بندی ها

اتحاد، قدرت و تبانی

بدکاری خانواده

 

بخشی از متن

مقدمه

خانواده درمانی ساخت نگر به خاطر تاکید بر بافت خانواده در پدیدایی مسایل و همچنین یافتن راه حل های درمان آن مشکلات، با رویکردهای دیگر نظام های خانواده، وجه اشتراک دارد. با وجود این، کاربرد استعاره های فضایی و سازمانی آن، چه از لحاظ توصیف مشکلات و شناسایی راه حل ها و چه از لحاظ تاکید بر رهنمودها و دستورات مستقیم و فعال درمانگر، باعث منحصر به فرد بودن این رویکرد می شود (کولاپینو، ۱۹۹۱).

فرض اصلی این الگو – یعنی اینکه نشانه های فرد را می توان به بهترین وجه در بستر الگوهای تبادلی خانواده شناخت، اینکه تغییر در سازمان یا ساختار خانواده باید قبل از تخفیف نشانه ها صورت گیرد، و اینکه درمانگر باید نقش رهبری را در تغییر ساختار یا بافتی که نشانه از آن نشات گرفته است، به عهده گیرد –حداقل به مدت دو دهه – تاثیر زیادی بر شیوه کار بسیاری از خانواده درمانگران داشته است.

نظریه پردازان ساخت نگر بر:

۱- کلیت نظام خانواده

۲- تاثیر سازمان مرتبه ای خانواده

۳- کارکرد بهم پیوسته نظام های فرعی آن تاکید دارند و آنها را تعیین کننده اصلی بهزیستی اعضا می دانند.

به نظر منوچین (۱۹۸۴)، خانواده در همان حال که از چرخه های زندگی خود در حال گذر است، می کوشد تعادل ظریف بین ثبات و تغییر را حفظ کند؛ هر چه قدر خانواده کارکرد سالمتری داشته باشد، در طی دوره انتقالی خانوادگی نسبت به تغییر گشوده تر است و بیشتر مایل است که متناسب با شرایط متغیر، ساختار خود را اصلاح کند.

اولین هدف درمانگران ساختاری، تلاش فعالانه برای تغییر سازمان در خانواده بدکار است. اولین نقش درمانگر این است که شخصاً عامل تغییر باشد؛ فعالانه با کل خانواده درگیر شود (کولاپینو، ۱۹۹۱).

خانواده درمانگران ساخت گرا برخلاف بوون عمدا به خانواده می پیوندند و از درون به سان اهرمی عمل می کنند که می تواند با الگوهای تعاملی بدکار خانواده به چالش پرداخته و با آنها مقابله کنند. به زبان نظریه سیستمها ، ساخت گراها طرفدار دیدگاه دانش فرمانش مرتبه دوم هستند. یعنی درمانگر بخشی از نظام خانواده ای خواهد بود که می خواهد با آن کار کند.

مینوچین در آرژانتین از یک پدر و مادر اروپایی زاده شد. پزشک بود و آموزش روانپزشکی را زیر نظر آکرمن گذراند. در سال ۱۹۵۴ به ایالات متحده بعد از سفرهای زیاد برگشت و در آموزشگاه ویلت ویک و به عنوان روانپزشک شروع به کار کرد. با الهام گرفتن از مقاله دان جکسون بررسی انفرادی را کنار گذاشت و به وارسی مشکلات خانوادگی پرداخت او رفته رفته به تحلیل جامعه شناختی زمینه ی اجتماعی روی آورد .

مینوچین و همکارانش که به ناکارایی فنون سنتی روانپزشکی کودک و روشهای روانکاوی پی برده بودند، روشهای مداخلاتی مختصر ،مستقیم و عمل گرایانه فراوانی ابداع کردند که با استفاده از آن می توانست بافت خانواده را از طریق بازسازیی خانواده تغییر دهند. تجربه ویلت ویک و نیاز خانواده به سازماندهی مجدد و نیاز به نوعی سلسله مراتب در میان اعضای خانواده ، سنگ بنای خانواده درمانی ساخت گرا را بنیان گذاشت.  مینوچین عمدتا با خانواده های تمام عیار طبقه متوسطی که بیش از اندازه سازمان یافته بودند، سروکار داشتند.

نظریه ساختاری مینوچین:

اساسا رویکرد ساختاری خانواده بر مبنای این مفهوم استوار است که خانواده چیزی بیش از پویه های روانی-زیستی منفرد اعضای آن است. اعضای خانواده در قالب آرایه های خاصی که حاکم بر تبادلهای آنان است با هم رابطه دارند. این آرایه ها اگر چه به وضوح ابراز یا حتی شناسایی نمی شوند یک کل یعنی یک ساخت خانوادگی را به وجود می آورند. ماهیت این ساختار از نظم و ترتیبی تبعیت می کند که با ماهیت فردی یکایک اعضا متفاوت است.

ساخت گراها به موارد زیر علاقمندند :

۱- مولفه های نظام چگونه با یکدیگر تعامل می کنند .

۲- توازن چطور به دست می آید .

۳- ساز و کارهای پسخوراندی خانواده چگونه عمل می کنند.

۴- الگوهای ارتباطی بدکار چگونه به وجود می آیند.

ساختارگراها توجه خاصی به الگوهای تبادلی خانواده دارند چرا که این الگوها نشانه هایی را درباره ساختار خانواده ، میزان نفوذپذیری مرز خرده نظام های خانواده و وجود اتحاد و تبانیها به دست می دهند . اینها مواردی هستند که توانایی خانواده را در جهت حفظ تعادل بین ثبات و تغییر اثر می گذارند.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 

  • bey tooth

 

 

پاورپوینت خانواده درمانی آکرمن

 

پاورپوینت خانواده درمانی آکرمن در 26 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 26
حجم 4153 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت


توضیحات کامل

 

 

پاورپوینت خانواده درمانی آکرمن در 26 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

مقدمه

ویژگی های خانواده درمانی تحلیلی

مفروضه های خانواده درمانی آکرمن

درمان

فنون درمانی

مقایسه خانواده درمانی روان تحلیلی با دیگر رویکردها

 

بخشی از متن

مقدمه

این نظریه در دهه ۱۹۵۰ شکل گرفت. اصول اساسی روان تحلیلی، منبع رویکرد آکرمن(Nathan Ackerman) بودند. آکرمن ابتدا روانپزشک کودک بود. در دهه ۱۹۳۰ به خانواده و تاثیر آن بر سلامت روانی افراد علاقمند شد. در سال ۱۹۶۱ اولین نشریه خانواده را با نام فرآیند خانواده منتشر کرد؛ این نشریه همراه با کتاب روان پویایی های زندگی خانواده به حوزه خانواده درمانی اعتبار بخشید.

آکرمن که گاهی اوقات از وی به عنوان پدربزرگ خانواده درمانی یاد می شود، خانواده را نظامی از شخصیت های در حال تعامل تصور می کند که هر فرد خرده نظام مهمی در داخل خانواده به حساب می آید. در نظر وی خانواده زیر مجموعه ای از جامعه است.

ویژگی های خانواده درمانی تحلیلی :

1.         دشواری روابط جاری از تعامل اولیه والدین با کودک شکل گرفته است.

2.         گذشته در زمان حال، فعال است.

3.         اهمیت اطلاعات اجتماعی و تاریخچه فردی در زندگی

4.         چگونگی تاثیر جنبه های بین فردی و درون فردی بر یکدیگر

5.         تغییر تدریجی است و لازمه آن سخت کوشی با صرف وقت و سرمایه گذاری است.

6.         معمولا جلسات هفته ای یک بار و به مدت یک ساعت و طول درمان از ۲۰ تا ۴۰ جلسه متغیر است.

مفروضه های خانواده درمانی آکرمن :

این نظریه بر کار کلاسیک زیگموند فروید استوار است. نظریه ی روانکاوی در عین توجهی که ظاهرا به رشد شخصیت بیمار دارد عمیقا به تعامل فرد و خانواده اش اهمیت می دهد. برای درک ضمیر ناخوآگاه باید بافت آن درک شود که  یکی از این بافت ها، واقعیت تعاملات خانوادگی است.

۱- پاتولوژی هم بافته: خانواده و اعضای خاصی از آن ناسازگار باقی می مانند. فرآیند ناخودآگاهانه ای وجود دارد که نزد اعضای خانواده اتفاق می افتد و آن ها را کنار هم نگه می دارد. میان اعضای خانوده دائما تبادلات ناهشیاری صورت می گیرد که رفتار هر کدام از اعضا می تواند بازتابی بیمارگون از تحریفی باشد که در سراسر خانواده وجود دارد.

۲- قواعد خانوادگی: چنانکه افراد از قواعد خانوادگی نانوشته سرپیچی کند، آنگاه آگاهانه تصمیم می گیرد که خانواده را ترک کند و سلامت خود را حفظ کند و یا توسط اعضای دیگر به داخل الگوهای خانوادگی کشیده می شوند.

۳- نظریه تجربیات درونی شده: روش تبیین روابط بین نسل هاست. به این معنی که موجودات از زمان تولد به دنبال برقراری روابط با دیگران هستند؛ این یک نیاز بنیادین است. پس افراد با ابژه ها(یک شخص مهم) پیوند تعاملی برقرار می کنند و  ویژگی های خوب و بد وی را درون فکنی می کنند، و در بزرگسالی این درون فکنی ها پایه و اساس برقراری روابط با دیگر افراد به خصوص افراد محبوب می شود. این نظریه، روشی را در اختیار قرار می دهد تا به تبیین استدلال های مربوط به انتخاب های زناشویی و الگوهای تعاملی خانواده بپردازند.

نظریات درونی شده اولیه و ناخودآگاه و حل نشده ای که افراد بزرگسال ممکن است به روابط زناشویی وارد کنند می تواند به شکل گیری الگو های ناسازکار منجر شود که اشخاص بدان وسیله به یکدیگر آویزان می شوند. این الگوها حالت تکرار شونده ای به خود می گیرند، مگر اینکه یکی یا هر دو همسر یا یکی از بچه هایشان آگاهی بیشتری پیدا کنند، اقداماتی را برای متمایزسازی خود از تجربیات درونی شده قبلی، به عمل آورند و در این فرآیند یاد بگیرند که به شیوه جدید عمل کنند.

۴- انفکاک (دوپارگی): فرایند ارزیابی در پایین ترین سطح خود به شیوه های ناخودآگاهانه صورت می گیرد(کرنبرگ، ۱۹۷۶). در انفکاک، بازنمایی یا کاملا خوب است یا کاملا بد، که نتیجه آن فرافکنی کیفیت های خوب یا بد به اشخاصی است که درون بافت (محیط) شخص قرار دارند. از طریق انفکاک افراد توانایی پیش بینی کردن دلهره خود و حتی اشخاص مهمی که در محیط شان زندگی می کنند را دارند و می توانند آن را مهار کنند.

آکرمن خانواده را نظامی از شخصیت های در حال تعامل تصور می کند. هر فرد خرده نظام مهمی در داخل خانواده به حساب می آید. برای درک کارکرد خانواده می بایست درون دادهای وارده از سایر منابع مختلف مورد توجه قرار گیرد، که این دروندادها شامل موارد زیر است :

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 

  • bey tooth

پکیج خانواده درمانی

پکیج (پروتکل) خانواده درمانی به شیوه شناختی رفتاری

 

پکیج (پروتکل) خانواده درمانی به شیوه شناختی رفتاری در 64 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 64
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی


توضیحات کامل

 

 

پکیج (پروتکل) خانواده درمانی به شیوه شناختی رفتاری در 64 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

توضیحات ابتدائی

آماده سازی در 16 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در64  صفحه به صورت جامع (فونت B lotus)

دارای شرح جلسات به صورت کامل جهت اجرا (تمام جلسات به صورت مفصل شرح داده شده است)

دارای رفرنس معتبر و به شیوه    APA

 

توجه : متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.

 

فهرست مطالب

جلسه اول : ایجاد ارتباط اولیه، بیان اهداف، روش کار و بررسی مشکلات موجود در بین اعضای خانواده، تعامل و تعیین هدف
جلسه دوم: بررسی عوامل مؤثر بر زندگی سالم (عوامل جسمانی، روانی _ اجتماعی و  معنوی)، عزت نفس و احترام به خود و بحث گروهی
جلسه سوم: آموزش مهارت تحلیل رفتار (A-B-C) بحث گروهی و ارائه فعالیت های تکمیلی
جلسه چهارم: آموزش حل مسئله، بحث گروهی، ارائه فعالیت های تکمیلی
جلسه پنجم: آموزش مهارت مقابله با استرس، بحث گروهی، ارائه فعالیت های تکمیلی
جلسه ششم: آموزش مهارت های مقابله ای بین فردی و مهارت های اجتماعی مطلوب، بحث گروهی، ارائه فعالی تهای تکمیلی
جلسه هفتم: ارتقای مهارت اجتماعی قاطعیت (جرأت ورزی)
جلسه هشتم: آموزش مثبت نگری و کشف نقاط قوت، بحث گروهی، ارائه فعالیت های تکمیلی
جلسه نهم: بازسازی شناختی از طریق جایگزینی افکار منطقی به جای افکار غیر منطقی، بحث گروهی، ارائه فعالیت های تکمیلی
جلسه دهم: اصلاح تحریف های شناختی و تکنیک های شناختی کنترل خود، بحث گروهی و ارائه فعالیت های تکمیلی
جلسه یازدهم: آموزش مهارت کنترل خشم
جلسه دوازدهم: آموزش مهارت های کنترل خود و هوشیاری، بحث گروهی، ارائه فعالیت های تکمیلی
جلسه سیزدهم: آموزش مهارت های ارتباطی، بحث گروهی، ارائه فعالیت های تکمیلی
جلسه چهاردهم: آموزش ایمن سازی در برابر استرس، بحث گروهی و ارائه فعالیت های تکمیلی
جلسه پانزدهم: پیگیری مداخلات صورت گرفته و پرسش و پاسخ اعضای خانواده و درمانگر و بحث گروهی
جلسه شانزدهم: جمع بندی بازخوردها و بیان احساسات و بحث اختتامیه
منبع

 

نمونه جلسات که در این پروتکل وجود دارد

جلسه اول : ایجاد ارتباط اولیه، بیان اهداف، روش کار و بررسی مشکلات موجود در بین اعضای خانواده، تعامل و تعیین هدف


مراحل اولین جلسه خانواده درمانی به شرح زیر است:
1.    مرحله آشنایی که همان سلام و استقبال و کمک به احساس راحتی اعضای خانواده است
2.    مرحله بیان مشکل که طی آن مشکل عنوان شده بررسی می شود
3.    مرحله تعامل که در آن اعضای خانواده به گفتگو با یکدیگر دعوت می شوند
4.    مرحله تعیین هدف یعنی وقتی از اعضای خانواده خواسته می شود دقیقاً تغییرات مورد انتظار خود را تصریح کنند. جلسه با تعیین قرار جلسه بعدی با تمام یا بعضی از اعضای خانواده خاتمه می یابد
مرحله آشنایی: تمام اعضای خانواده باید در تمام مراحل طول جلسه و خصوصاً در مرحله آشنایی عملاً شرکت کنند. افراد باید هرجا و هر طور که مایل هستند، بنشینند. نشستن در جلسه نباید به گونه ای باشد که یکی بر دیگری برتری داشته باشد و حتی محل استقرار درمانگر نباید به گونه ای
باشد که او را از دیگران جدا، متمایز و برتر جلوه دهد. نشست حلقوی مورد تأکید است. درمانگر باید بعد از معرفی خود، با تک تک اعضای خانواده صحبت کند و با آنها آشنا شود. آنچه مهم است پی بردن به عکس العمل پاسخ هر یک از اعضا برای مشخص شدن وضعی است که همه آنها در آن دخیل و مهم اند. اگر یکی پیش از وقت شروع به صحبت درباره مشکل کرد، درمانگر باید او را متوقف کند تا این که مختصر آشنایی با تک تک اعضای خانواده حاصل شود.
مرحله طرح مشکل: جلسه تا اینجا برخورد اجتماعی با افراد خانواده است که می تواند کاملاً خلاصه باشد و حتی چند دقیقه طول بکشد. درمانگر از اعضای خانواده می خواه د که به صورت انفرادی نظر خود را به طور مستقیم درباره مشکل یا مشکلات خود بگویند. بهتر است درمانگر با تمام اعضای خانواده برخورد یکسانی داشته باشد و طوری وانمود کند که انتخاب اولین شخص مورد خطاب تصادفی بوده است، ارائه راه حل برای مشکل آسان تر خواهد بود.
در این مرحله درمانگر باید آشکارا بر مشکل یا مشکلات مطرح شده توسط افراد خانواده تمرکز یابد او هنگام گوش دادن به مشکل نباید هیچ تعبیر و تفسیری بنماید که باعث شود گوینده را به گونه متفاوتی ببیند. همچنین نباید در این مرحله اندرزی بدهد، حتی اگر از او درخواست شود  درمانگر فقط به دقت به مشکلات مطرح شده گوش کرده و سعی می کند مشکل یا مشکلات مش ترک افراد خانواده را در ذهن خود نگاه دارد، بدون اینکه عکس العملی نشان دهد، اگر فردی از خانواده زیاد حرف می زند و صحبت های دیگران را قطع می کند، او باید با مداخله امکان ادامه صحبت را به شخص اول برگرداند و همه باید نوبت داشته باشند. هم چنین درمانگر هنگام شنیدن مشکلات باید عمل افراد را نیز مشاهده کند.

 

چرا اعتماد به ما ؟
وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 

  • bey tooth