// ۲۷ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۴۴

دفترچه یادداشت غذایی داشته باشید

وقتی آنچه را که بعد از افطار می خورید را بنویسید شاید از دیدن آنچه خورده اید تعجب کنید. این رمضان برای خود چنین دفترچه ای را تهیه کنید تا حواستان به آنچه می خورید باشد و بتوانید مقدار آن را مدیریت کنید. بسیار مهم است که هر شب به اندازه ی درستی کالری بگیرید. بر  اساس وزنی که دارید ابتدا مشخص کنید که چه مقدار وزن باید کم کنید سپس کار را شروع کنید.

غذای سالم بخورید

روزه خود را با غذایی سالم باز کنید. وقتی گرسنه اید به راحتی می توانید به دام هوس های غذایی و غذاهای سرخ کرده و پرچرب بیفتید. این غذاهای بد مخصوصا زمانی که بیش از حد خورده شوند باعث افزایش وزنتان می شوند. روزه خود را با غذاهایی باز کنید که فیبر و پروتئین بالایی دارند. این کار کمک می کند قند خونتان را ثابت نگه دارید، گرسنگی را رفع کنید و از پرخوری جلوگیری کنید.

تشنگی خود را رفع کنید

بدن بدون غذا بیشتر از بی آبی می تواند دوام بیاورد. سعی کنید از افطار تا سحر به اندازه کافی آب بنوشید تا برای زمانی که روزه می گیرید بدن به اندازه کافی آب داشته باشد. بعد از افطار در کنار خود یک بطری آب قرار دهید، برای خود یک هدف تعیین کنید و سعی کنید به همان اندازه آب بنوشید. تامین آب بدن به کاهش وزن کمک می کند، و راحت تر هم می توانید روزه بگیرید.

ورزش کنید

ورزش، وعده های کوچک، خوردن غذاهای سالم همه اینها با هم نسخه کاهش وزن در ماه رمضان را تشکیل می دهند. فراموش نکنید ورزش برای داشتن کاهش وزن با ثبات لازم است، پس سعی کنید بعد از افطار ورزش کنید. یکی از بهترین ورزش هایی که می توانید انجام دهید پیاده روی است. پیاده روی حتی کمک می کند غذایتان راحت تر هضم شود و بعد از وعده افطار احساس سنگینی نکنید.

گیاهان و ادویه جاتی که در ماه رمضان به کاهش وزن کمک می کنند

می توانید با اضافه کردن این گیاهان و ادویه جات به وعده های خود در ماه رمضان به بدن برای کاهش بیشتر وزن کمک کنید.

چطور در ماه رمضان وزن کم کنیم؟

زردچوبه:

این ادویه را هندی ها زیاد در غذاهایشان استفاده می کنند، زردچوبه نشان داده که می تواند به کاهش التهاب کمک کند، التهاب یکی از دلایلچاقی و کندی کاهش وزن است.

چطور در ماه رمضان وزن کم کنیم؟

دارچین:

هر چقدر دوست دارید می توانید از دارچین استفاده کنید، دارچین کمک می کند قند خون و انسلین کنترل شود، که در نتیجه از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند.

چطور در ماه رمضان وزن کم کنیم؟

پودر فلفل:

ماده ای به نام دی هیدروکپسیات در فلفل وجود دارد که مشخص شده اگر روزانه سه مرتبه استفاده شود می تواند توانایی چربی سوزی بدن را بالا ببرد.

چطور در ماه رمضان وزن کم کنیم؟

زنجبیل:

زنجبیل تازه یا به صورت پودر شده می تواند اشتها را کاهش دهد و از پرخوری جلوگیری کند.

چطور در ماه رمضان وزن کم کنیم؟

فلفل سیاه:

ماده ای که در فلفل سیاه وجود دارد و به آن طعم تندش را میدهد، پی پرین نام دارد. مشخص شده است که پی پرین به بدن از طریق گرمازایی کمک می کند تا بیشتر کالری بسوزاند. پی پرین همچنین به بدن کمک می کند که از مواد مغذی بهتر استفاده کند.

چطور در ماه رمضان وزن کم کنیم؟

گشنیز:

یکی از سبزیجاتی که می توانید برای کاهش وزن استفاده کنید گشنیز است. گشنیز عملکرد سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و می تواند در کاهش وزن کمکتان کند.

چطور در ماه رمضان وزن کم کنیم؟

زیره سبز:

زیره سبز زمانی که با دیگر ادویه جات ترکیب می شود می تواند روی روند کاهش وزنتان کمک کند.

کاری از گروه ترجمه به اندام

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دیدگاه ها ۱

  1. سام نجفی نیا | ۰۷ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۴۸ | لینک
    مرسی