پروتکل درمانی آموزش راهبردهای شناختی یادگیری
پروتکل درمانی آموزش راهبردهای شناختی یادگیری
پروتکل درمانی آموزش راهبردهای شناختی یادگیری در 20 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش
پروتکل (پکیج) گروهی آموزش راهبردهای شناختی یادگیری در 20 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش
ویژگی های فایل
آماده شده در 10 جلسه درمانی بصورت گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه
20 صفحه ورد
قابل ویرایش با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5
دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA
قابل استفاده برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و درمانگران.
پشتیبانی تخصصی و پاسخگویی به سوالات: ( 09191809834 لطفا فقط پیامک یا تلگرام)
در صورت وجود مشکلی در خرید و دانلود این فایل به صورت 24 ساعته با من در ارتباط باشید @wwwlonoirآی دی تلگرام 09214087336شماره تماس پشتیبانی این فایل :
خلاصه کتاب, جزوه های درسی,نمونه سوالات استخدامی یا نمونه سوالات امتحانی دانشگاهی مقاله تحقیق و پاورپوینت و هر محتوای علمی دیگه
اگه فایلی هم ندارید میتوانید محتوایی در این زمینه ها درست کنید و درآمد خوبی از فروش آنها بدست بیاورید.
lono92@yahoo.com در صورت تمایل به همکاری ایمیل بزنید یا از طریق پیامک با شماره
09214087336
در ارتباط باشید
فهرست مطالب
پروتکل درمانی آموزش راهبردهای شناختی یادگیری
جلسه اول: معرفی جلسات آموزش راهبردهای شناختی
جلسه دوم: نقشه مفهومی
جلسه سوم: بسط و گسترش عبارات و کلمات و جملات
جلسه چهارم: تجسم
جلسه پنجم: آموزش قوت و ضعف یادگیری دیداری
جلسه ششم: تداعی و تقطیع
جلسه هفتم: مورد سؤال قرار دادن خود و پیگردی
جلسه هشتم: خط کشدن زیر عبارات و جملات و سرنخ دهی
جلسه نهم: استفاده از یادیار و صدای کلمات
جلسه دهم: بحث و نتیجه گیری
نمونه ای از جلسات:
جلسه اول
موضوع جلسه: برقراری ارتباط و معرفی اعضا به یکدیگر
اهداف جلسه:
۱- آشنایی و معرفی اعضاء
۲- بیان اهداف جلسات
۳- بازخورد و بحث در مورد موضوع جلسه
۴- ارائه تکلیف
روش اجرا جلسه با سلام و احوالپرسی شروع می شود. بعد از برقراری ارتباط و خوش آمدگویی به دانش آموزان برای آنها تشریح می شود که هدف از این جلسات بهبود عملکرد تحصیلی آنهاست. بدین منظور ده جلسه به صورت هفته ای سه بار و به مدت یک ساعت طراحی شده است و دانش آموزان در طول این ده جلسه با یکدیگر در جلسات شرکت می کنند.
سپس وظایف دانش آموزان بیان می شود که عبارت است از:
شرکت به موقع در جلسات، عدم غیبت، حضور فعال در جلسات، انجام دقیق تمرین ها و تکالیف.
روانشناس از دانش آموزان می خواهد احساس خود را از حضور در جلسات بیان نمایند و شرایطی که باعث می شود بهتر بتوانند در جلسات شرکت کنند و بهترین استفاده از آن را ببرند بیان نمایند. سپس پیش آزمون به اجرا در می آید.
تکلیف: نقاط مثبت و منفی خود را در کلاس بیان نمایند و چه عواملی باعث عدم استفاده آن ها از بحث های جلسات می شود را یاداشت و مطرح نمایند.
بازخورد:
در ادامه از دانش آموزان در مورد جلسه اول بازخورد دریافت می شود که شامل سؤالات زیر است:
1- آیا مواردی که در جلسه بیان شد برای شما اهمیت داشت؟
۲- در جلسه امروز چقدر احساس کردید که می توانید به روانشناس اعتماد کنید؟
۳- چه احساسی در مورد این جلسات دارید؟
جلسه دوم
موضوع جلسه: راهبرد تکرار و مرور ذهنی
اهداف جلسه: 1- آموزش راهبرد تکرار و مرور ذهنی
۲- چگونگی استفاده از تکرار و مرور ذهنی
٣- توانایی بکارگیری تکرار و مرور ذهنی
روش اجرا
در شروع جلسه، از جلسه قبل بازخورد دریافت می گردد. بررسی تکالیف انجام شده در خانه و رفع مشکلی که با آن در انجام تکلیف در خانه با آن روبرو بوده اند. سپس به توضیح اینکه تکرار عامل مهمی در حفظ و نگهداری اطلاعات در حافظه کوتاه مدت است و از زوال اطلاعات بر اثر گذشت زمان جلوگیری می کند و تکرار باعث فعال نگه داشتن اطلاعات در حافظه کوتاه مدت می شود. مثلا به دانش آموزان یاد داده می شود در کلمه، اصطلاح با جمله ای که مشکل دارند آن را تا ده بار با خود تکرار کرده و پنج بار آن را از لحاظ ذهنی مرور نمایند.
لیستی جهت تمرین دانش آموزان تهیه و در اختیار آنان قرار داده می شود تا به وسیله آن تمرینات خود را انجام دهند و تمرینات آنان بصورت یک......
............
..................................
- ۹۷/۱۱/۰۶
- ۷۸۰ نمایش