۸۱ مطلب در اسفند ۱۳۹۵ ثبت شده است

توصیه‌های ورزشی برای افراد تنبل

سلامت نیوز: بعضی افراد علاقه زیادی به ورزش کردن ندارند و برای انجام این کار تنبلی می‌کنند. می‌توان با راه‌هایی ساده کمی خود را مجبور به حرکت کردن و فعالیت داشتن کرد. از آن‌جایی که ورزش برای سلامتی لازم و ضروری است باید در عادت‌های زندگی برای داشتن فعالیت بیش‌تر تغییراتی ایجاد کرد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، افرادی که در ورزش کردن تنبلی می‌کنند می‌توانند از راه‌های زیر برای داشتن فعالیت بیش‌تر استفاده کنند.

۱- به جای آسانسور از پله استفاده کنید. حتی اگر تعداد طبقات زیاد بود نصف راه را با آسانسور و نصف راه را با پله طی کنید.

آیا مشکل تنفسی شما از آسم ناشی می‌شود؟

سلامت نیوز: بسیاری از مواد حساسیت‌زا محرک آسم نیز هستند. اگر پس از قرار گرفتن در کنار گربه یا حیوانات دیگر و یا گرده گیاهان دچار آلرژی می شوید، به ویژه اگر نشانه های دیگر مانند عطسه یا خارش چشم را نیز تجربه می کنید، این یک نشانه خوب از مواجهه با آسم است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، اشکال در تنفس، تنگی قفسه سینه، و خس خس تنها چند نشانه مشخصه آسم، التهاب مزمن مسیرهای هوایی برونش که تنفس را دشوار می سازد، هستند.

آیا مشکل تنفسی شما از آسم ناشی می‌شود؟

کتاب نون والقلم

در اینجا کتاب نون و القلم جلال آل احمد را برای شما عزیزان علاقه مند به ادبیات معاصر قرا داده ایم. برای دانلود کتاب به ادامه مطلب بروید.

قدیمی ترین گیاه جهان کشف شد

اخبار علمی ,خبرهای  علمی ,قدیمی ترین گیاه

در صخره های باستانی هند گیاهانی شبیه جلبک وجود دارد که به نظر می رسد مربوط به ۱.۶ میلیارد سال قبل است.

محققان موزه تاریخ طبیعی سوئد، فسیل هایی به قدمت ۱.۶ میلیارد سال کشف کرده اند که احتمال می رود جلبک قرمز باشند. دانشمندان دو نوع فسیل شبیه جلبک قرمز را در صخره های «چیتراکوت» در مرکز هند کشف کرده اند. یکی از آنها رشته رشته و دیگری شامل بخش هایی گوشت آلود است. آنها توانستند ساختار مولکولی متمایز این فسیل ها را ببینند.

بانوی ۸۱ ساله ژاپنی اولین اپلیکیشن خودش را عرضه کرد

Japanese20170301124839

بانوی ۸۱ ساله ژاپنی اولین اپلیکیشن خودش را عرضه کرد

در بسیاری از جوامع معمولا کمتر دیده می‌شود پدربزرگ یا مادربزرگی به وسایل الکترونیکی پیشرفته و فناوری‌های به‌روزشده جهان علاقه نشان دهد و با آن سروکار داشته  ‌باشد. حالا اگر بشنوید یک خانم ۸۱ ساله علاوه‌بر آشنایی کامل با فضای رایانه و کارکردن با آن اولین اپلیکیشن خودش برای گوشی‌‌های آیفون را عرضه کرده است چه واکنشی دارید؟

به‌گزارش دانشمند‌آنلاین، ماساکو واکامیا، خانمی ۸۱ ساله و فعال از کشور ژاپن است، او که از سن ۶۰ سالگی شروع به یادگیری کار با رایانه کرده‌، هفته گذشته اولین اپلیکیشن خودش را برای گوشی‌های آیفون منتشر کرد. البته پیش‌از این کار باید گفت این خانم ژاپنی به‌مدت ۴۳ سال فعالیت موثر در سرویس بانک مرکزی این کشور داشته  ‌است.

مهمترین توصیه های تغذیه ای به مسافران

سلامت نیوز: فارغ از هر علتی، در تعطیلات نوروز، ممکن است انتخاب برخی مسافران، اقامت در چادر یا کمپ‌های اسکان باشد. در چنین شرایطی آشپزی و پخت و پز نیز یکی از گزینه‌های مسافران است و البته برخی خانواده‌ها به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها و امتناع از خرید کالا بیش از قیمت واقعی آن، مواد غذایی مورد نیاز را همراه خودمی برند.این موضوع درباره مواد خشک هیچ اشکالی ندارد، اما درباره مواد فسادپذیر، می‌تواند مشکل ساز باشد و سلامت مسافران را با مخاطراتی مواجه کند.

سیگار احتمال ابتلا به سرطان کلیه را 3 برابر افزایش می دهد

سلامت نیوز: عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران به نقش مهم آلودگی هوا، عوامل شیمیایی و مواد دخانی از جمله سیگار در ابتلا به سرطان کلیه اشاره کرد و گفت: سیگار 2 تا 3 برابر خطر ابتلا به سرطان کلیه را افزایش می دهد.
به گزارش سلامت نیوز، محسن آیتی در گفت وگو با ایرنا افزود: مصرف سیگار و قلیان در بین جوانان طی سال های اخیر افزایش یافته که لازم است اقدامات لازم برای کاهش این معضل انجام گیرد.
وی با بیان اینکه سن معمول ابتلا به سرطان کلیه در دهه های ششم و هفتم زندگی است، گفت: اما این بازه زمانی کاهش یافته و اکنون این بیماری در بین جوانان هم مشاهده می شود.

دانشمندان جنین مصنوعی می‌سازند

stem cell modelled embryo

دانشمندان دانشگاه کمبریج تحقیقی ترتیب داده‌اند و طی آن موفق شده‌اند ساختاری مشابه جنین رویان موش ایجاد کنند. این کار با بهره‌گیری از سلول‌های بنیاد رویانی و داربست‌های سه‌بعدی که می‌توانند رشد کنند، صورت گرفته‌است.

به‌گزارش دانشمندآنلاین، این اولین‌بار است که چنین کاری توسط محققان انجام می‌شود. آنان امیدوارند این تحقیقات در راستای توسعه دانش درباره جنین انسان و پاسخ به اینکه چرا بسیاری از بارداری‌ها در ما‌ه‌های اولیه به سقط منجر می‌شوند، موثر باشد.

کودکان را فست فود خور بار نیاوریم

یک کارشناس تغذیه‌ گفت: بهره هوشی‌ کودکانی‌ که زیاد فست فود می‌خورند از هم سن‌ و سالان خود کمتر است. زهرا سلیمانی ، اظهار کرد: فست فودها دارای ارزش غذایی پایین از لحاظ ویتامین، املاح و سایر مواد مورد نیاز بدن هستند.

کفش هوشمند تحلیلگر برای پیشگیری از آرتروز

bigstock human back pain spinal cord sk 11852084

محققان کشور موفق به ساخت کفشی هوشمند با سیستم تحلیلگر برای پیشگیری از بروز آرتروز، تخریب در دیسک کمر،‌ واروس، واریس و کمردرد شدید شدند.

به‌گزارش دانشمندآنلاین به‌نقل از ایسنا، علیرضا قهرمانی برندق، مجری طرح درمورد طرح «کفش هوشمند با سیستم آنالایزر» گفت: «این طرح، کفشی برای درمان و پیشگیری از بروز بیماری‌هایی از جمله تخریب در دیسک کمر، کمردرد شدید، والگوس، واروس، آتروفی عضلانی، دفورمیتی اندام‌ها، واریس، آرتروز زانو و گردن است.»