ساینس 360

آموزش بورس ,مطالب علمی , مجله اینترنتی ,اخبار تکنولوژی , علم و فن آوری ,ثبت نام در بورس, کسب و کار , بازاریابی , فروش , نحوه نوشتن پروتکل درمانی , پروتکل درمانی , نمونه پیشینه تحقیق پایان نامه , دانلود رایگان پروتکل درمانی , طرح درمان شناختی , دانلود پرسشنامه استاندارد , سایت پرسشنامه , نمونه طرح درمان روانشناختی

ساینس 360

آموزش بورس ,مطالب علمی , مجله اینترنتی ,اخبار تکنولوژی , علم و فن آوری ,ثبت نام در بورس, کسب و کار , بازاریابی , فروش , نحوه نوشتن پروتکل درمانی , پروتکل درمانی , نمونه پیشینه تحقیق پایان نامه , دانلود رایگان پروتکل درمانی , طرح درمان شناختی , دانلود پرسشنامه استاندارد , سایت پرسشنامه , نمونه طرح درمان روانشناختی

آموزش بورس , ثبت نام در بورس , مطالب علمی , مجله اینترنتی ,اخبار تکنولوژی , علم و فن آوری , کسب و کار , بازاریابی , فروش , نحوه نوشتن پروتکل درمانی , پروتکل درمانی , نمونه پیشینه تحقیق پایان نامه , دانلود رایگان پروتکل درمانی , طرح درمان شناختی , دانلود پرسشنامه استاندارد , سایت پرسشنامه , نمونه طرح درمانی,سایت آموزش بورس

طرح درس فارسی دوم

جمعه, ۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۲ ق.ظ
طرح درس فارسی دوم

طرح-درس-فارسی-دوملینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏طرح‏ ‏درس‏ ‏فارسی‏ ‏دوم‏
‏عنوان‏ : ‏طرح‏ ‏درس‏ ‏بخوانیم
‏موضوع‏ : ‏از‏ ‏همه‏ ‏مهربان‏ ‏تر‏
‏هدف‏ ‏های‏ ‏درس‏ :
‏1 ‏ـ‏ ‏آشنایی‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏با‏ ‏مفهوم‏ ‏دعا‏
‏3 ‏ـ‏ ‏آشنایی‏ ‏با‏ ‏طرز‏ ‏رفتار‏ ‏با‏ ‏بزرگترها‏ ‏وکوچکترها
‏4 ‏ـ‏ ‏ذکر‏ ‏نام‏ ‏چند‏ ‏دعا‏ ‏و‏ ‏حفظ‏ ‏کردن‏ ‏چند‏ ‏دعای‏ ‏کوتاه‏ ‏توسط‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏
‏5 ‏ـ‏ ‏شرکت‏ ‏در‏ ‏انجام‏ ‏مراسم‏ ‏صبحگاهی‏ ‏و‏ ‏قرائت‏ ‏دعا‏ ‏برای‏ ‏سایر‏ ‏دانش‏ ‏آموزان

‏ارزشیابی‏ ‏تشخیصی‏ :
‏در‏ ‏ابتدای‏ ‏درس‏ ‏و‏ ‏قبل‏ ‏ازشروع‏ ‏تدریس‏ ‏درس‏ ‏جدید‏ ‏ارزشیابی‏ ‏تشخیصی‏ ‏از‏ ‏دروس‏ ‏گذشته‏ ‏به‏ ‏عمل‏ ‏می‏ ‏آوریم‏ . ‏مثلاً‏ «‏بچه‏ ‏ها‏ ‏درس‏ ‏گذشته‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏چه‏ ‏بود‏ ‏؟‏»‏ ‏جواب‏ ‏می‏ ‏دهند‏ :« ‏در‏ ‏مورد‏ ‏حنایی‏ ‏و‏ ‏جوجه‏ ‏هایش‏ ». ‏می‏ ‏پرسیم‏ :«‏بچه‏ ‏ها‏ ‏چرا‏ ‏حنایی‏ ‏و‏ ‏جوجه‏ ‏هایش‏ ‏همراه‏ ‏با‏ ‏دانه‏ ‏،سنگ‏ ‏ریزه‏ ‏می‏ ‏خوردند‏ ‏؟‏»‏ ‏می‏ ‏گویند‏ :« ‏برای‏ ‏اینکه‏ ‏دانه‏ ‏هایی‏ ‏که‏ ‏خورده‏ ‏اند‏ ‏بهتر‏ ‏هضم‏ ‏شود‏ . »( 10 ‏دقیقه‏ )
‏آماده‏ ‏سازی‏ ‏و‏ ‏ایجاد‏ ‏انگیزه‏ :
‏برای‏ ‏ایجاد‏ ‏انگیزه‏ ‏و‏ ‏هدایت‏ ‏ذهن‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏به‏ ‏سوی‏ ‏موضوع‏ ‏درس‏ ‏تصویری‏ ‏مانند‏ ‏تصویر‏ ‏زیر‏ ‏به‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏نشان‏ ‏می‏ ‏دهیم‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏آنان‏ ‏سؤال‏ ‏می‏ ‏کنیم‏ :« ‏به‏ ‏نظر‏ ‏شما‏ ‏دراین‏ ‏تصویر‏ ‏پسر‏ ‏کوچلو‏ ‏چه‏ ‏می‏ ‏کند‏ ‏؟‏»‏ ‏احمد‏ ‏می‏ ‏گوید‏ :« ‏آقا‏! ‏دارد‏ ‏دعا‏ ‏می‏ ‏کند‏ .» ‏ادامه‏ ‏می‏ ‏دهیم‏ :«‏عزیزانم‏ ! ‏در‏ ‏هنگام‏ ‏دعا‏ ‏به‏ ‏کدام‏ ‏سو‏ ‏می‏ ‏نشینیم‏ ‏وچگونه‏ ‏دعا‏ ‏را‏ ‏ذکر‏ ‏می‏ ‏کنیم‏ ‏؟‏»‌
‏می‏ ‏گویند‏ :« ‏روبه‏ ‏قبله‏ ‏و‏ ‏دستهای‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏رو‏ ‏به‏ ‏آسمان‏ ‏بلند‏ ‏می‏ ‏کنیم‏ ‏و‏ ‏مؤدبانه‏ ‏خواسته‏ ‏های‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏خداوند‏ ‏می‏ ‏خواهیم‏ . »
‏می‏ ‏گوییم‏:« ‏بله‏ ‏همان‏ ‏طور‏ ‏که‏ ‏وقتی‏ ‏از‏ ‏کسی‏ ‏خواسته‏ ‏ای‏ ‏داریم،مؤدبانه‏ ‏مطرح‏ ‏می‏ ‏کنیم‏ ‏،‏ ‏حرف‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏با‏ ‏خدا‏ ‏هم‏ ‏مؤدبانه‏ ‏می‏ ‏گوییم‏ . ‏زیرا‏ ‏او‏ ‏مهربان‏ ‏است‏ ‏وبا‏ ‏مهربانی‏ ‏دعای‏ ‏تمام‏ ‏بندگان‏ ‏را‏ ‏می‏ ‏پذیرد‏ . » (10 ‏دقیقه‏
‏ارئه‏ ‏درس‏ ‏جدید‏ :
‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏اینکه‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏کلاس‏ ‏دوم‏ ‏با‏ ‏خواندن‏ ‏نماز‏ ‏دورکعتی‏ ‏آشنا‏ ‏شده‏ ‏اند‏ ‏،به‏ ‏آنها‏ ‏پیشنهاد‏ ‏می‏ ‏کنیم‏ ‏که‏ ‏باهم‏ ‏به‏ ‏حیاط‏ ‏مدرسه‏ ‏رفته‏ ‏و‏ ‏وضو‏ ‏بگیریم‏ . ‏به‏ ‏وضوی‏ ‏آنها‏ ‏نظارت‏ ‏می‏ ‏کنیم‏ ‏و‏ ‏خود‏ ‏نیز‏ ‏با‏ ‏آنها‏ ‏همراه‏ ‏می‏ ‏شویم‏ ‏و‏ ‏سپس‏ ‏با‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏به‏ ‏نمازخانه‏ ‏ی‏ ‏مدرسه‏ ‏می‏ ‏رویم‏ ‏و‏ ‏با‏ ‏هم‏ ‏شروع‏ ‏به‏ ‏خواندن‏ ‏نماز‏ ‏می‏ ‏کنیم‏ . ‏پس‏ ‏از‏ ‏پایان‏ ‏نماز‏ ‏که‏ ‏بیشتر‏ ‏برای‏ ‏تمرین‏ ‏بود‏ ‏،به‏ ‏آنها‏ ‏می‏ ‏گوییم‏ :« ‏بچه‏ ‏ها‏ ! ‏معمولاً‏ ‏بزرگترهای‏ ‏شما‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏نماز‏ ‏در‏ ‏مسجد‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏خانه‏ ‏چه‏ ‏می‏ ‏کنند‏ ‏؟‏»‏علی‏ ‏می‏ ‏گوید‏ :« ‏آقا‏ ‏اجازه‏ ! ‏ما‏ ‏که
‏ ‏همراه‏ ‏پدرمان‏ ‏به‏ ‏مسجد‏ ‏می‏ ‏رویم‏ ‏،نماز‏ ‏گزاران‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏انجام‏ ‏نماز‏ ‏دعای‏ ‏فرج‏ ‏امام‏ ‏را‏ ‏می‏ ‏خوانند‏ ‏و‏ ‏برای‏ ‏سلامتی‏ ‏رهبر‏ ‏ونابودی‏ ‏ستمگران‏ ‏جهان‏ ‏دعا‏ ‏می‏ ‏کنند‏ .»
‏او‏ ‏را‏ ‏مورد‏ ‏تشویق‏ ‏قرار‏ ‏می‏ ‏دهیم‏ ‏و‏ ‏ادامه‏ ‏می‏ ‏دهیم‏ :«‏حالا‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏دعا‏ ‏صحبت‏ ‏می‏ ‏کنیم‏ ‏،آیا‏ ‏می‏ ‏توانید‏ ‏بگو‏ ‏یید‏ ‏دعا‏ ‏یعنی‏ ‏چه‏ ‏؟باهم‏ ‏مشورت‏ ‏کنید‏ ‏و‏ ‏نتیجه‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏من‏ ‏بگویید‏ .»
‏محمد‏ ‏نماینده‏ ‏ی‏ ‏گروه‏ ‏یک‏ ‏می‏ ‏گوید‏ :« ‏دعا‏ ‏یعنی‏ ‏حرف‏ ‏زدن‏ ‏با‏ ‏خدا‏ ‏و‏ ‏خواستن‏ ‏چیز‏ ‏هایی‏ ‏از‏ ‏او‏ . ‏مثلاً‏ ‏اینکه‏ ‏بگوییم‏ ‏خدایا‏ ‏مریض‏ ‏های‏ ‏بیمارستان‏ ‏را‏ ‏شفا‏ ‏بده‏ .»
‏گروه‏ ‏های‏ ‏دیگر‏ ‏نیز‏ ‏حرف‏ ‏گروه‏ ‏یک‏ ‏را‏ ‏تا‏ ‏یید‏ ‏می‏ ‏کنند‏ .
‏می‏ ‏گوییم‏: « ‏آفرین‏ ‏به‏ ‏نکته‏ ‏بسیار‏ ‏خوبی‏ ‏اشاره‏ ‏کردید‏ ‏،‏ ‏چه‏ ‏خوب‏ ‏است‏ ‏در‏ ‏هنگام‏ ‏دعا‏ ‏کردن‏ ‏برای‏ ‏دیگران‏ ‏هم‏ ‏دعا‏ ‏کنیم‏ ‏مانند‏ ‏،‏ ‏حضرت‏ ‏زهرا‏ (‏س‏) ‏که‏ ‏اول‏ ‏برای‏ ‏همسایه‏ ‏های‏ ‏خود‏ ‏دعا‏ ‏می‏ ‏کردند‏ ‏وسپس‏ ‏برای‏ ‏خود‏ .»
‏امید‏ ‏می‏ ‏گوید‏ : « ‏اجازه‏ ‏آقا‏ ‏ما‏ ‏سال‏ ‏گذشته‏ ‏به‏ ‏مشهد‏ ‏مقدس‏ ‏رفتیم‏ ‏وآنجا‏ ‏برای‏ ‏همه‏ ‏دعا‏ ‏کردیم‏ ‏،‏ ‏درآنجا‏ ‏هر‏ ‏کسی‏ ‏تلاش‏ ‏می‏ ‏کرد‏ ‏تا‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏ضریح‏ ‏امام‏ ‏رضا‏ ‏برساند‏ ‏ودعا‏ ‏بخواند‏ . ‏من‏ ‏هم‏ ‏در‏ ‏آنجا‏ ‏برای‏ ‏سلامتی‏ ‏پدر‏ ‏ومادرم‏ ‏ورهبرم‏ ‏دعا‏ ‏کردم‏ .‏امید‏ ‏وارم‏ ‏که‏ ‏خدا‏ ‏قبول‏ ‏کند‏ .»
‏می‏ ‏گوییم‏ : « ‏بله‏ ‏بچه‏ ‏ها‏ ! ‏پس‏ ‏ما‏ ‏با‏ ‏خواندن‏ ‏دعا‏ ‏می‏ ‏توانیم‏ ‏با‏ ‏خدای‏ ‏مهربان‏ ‏حرف‏ ‏بزنیم‏ .‏وخواسته‏ ‏های‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏او‏ ‏بخواهیم‏ .‏اما‏ ‏بچه‏ ‏ها‏ ‏چون‏ ‏شما‏ ‏ها‏ ‏کوچک‏ ‏هستید‏ ‏وقلب‏ ‏های‏ ‏پاکی‏ ‏دارید‏ ‏خداوند‏ ‏سریعتر‏ ‏خواسته‏ ‏های‏ ‏شما‏ ‏را‏ ‏قبول‏ ‏می‏ ‏کند‏ .»
‏خداوند‏ ‏دعای‏ ‏نیکو‏ ‏کاران‏ ‏،‏ ‏پرهیزکاران‏ ‏،‏ ‏وکسانی‏ ‏که‏ ‏با‏ ‏دیگران‏ ‏با‏ ‏مهربانی‏ ‏رفتار‏ ‏می‏ ‏کنند‏ ‏را‏ ‏می‏ ‏پذیرد‏ .
‏در‏ ‏پایان‏ ‏،‏ ‏از‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏می‏ ‏خواهیم‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏فردی‏ ‏متن‏ ‏درس‏ ‏را‏ ‏بخوانند‏ ‏و‏ ‏خلاصه‏ ‏ی‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏کلاس‏ ‏بگویند‏ . (20 ‏دقیقه‏ )
‏ارزشیابی‏ ‏تکوینی‏ :
‏در‏ ‏این‏ ‏مرحله‏ ‏آموزگار‏ ‏می‏ ‏تواند‏ ‏از‏ ‏درس‏ ‏مورد‏ ‏نظر‏ ‏سؤالاتی‏ ‏را‏ ‏مطرح‏ ‏نماید‏ .‏مثل‏ ‏دعا‏ ‏یعنی‏ ‏چه‏ ‏؟‏ ‏چرا‏ ‏دعا‏ ‏می‏ ‏خوانیم‏ ‏؟‏ ‏و‏ ‏پاسخ‏ ‏های‏ ‏آنان‏ ‏را‏ ‏بشنود‏ .(2 ‏دقیقه‏ )

 

دانلود فایل
  • bey tooth

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی